8D report - Metodika řešení problémů
Přínos kurzu
Absolvováním kurzu získáte:
- znalosti týmového řešení problému – 8 krokový postup realizace opatření souvisejících s řízením neshodných produktů (reklamací),
- přehled o požadavcích na řízení neshodných produktů a realizaci nápravných a preventivních opatření v kontextu s požadavky normy ISO 9001 a ISO/TS 16949,
- zkušenosti v analýze problémů,
- přehled o postupech pro analýzu příčin neshod,
- znalosti pro stanovení nápravných opatření,
- znalosti pro stanovení preventivních opatření,
- komentáře a analýzy z praxe - obvyklé chyby a nedostatky při aplikaci metody, zpracování 8D Reportu.
Při školení obdržíte učební texty - kopie všech prezentovaných snímků, materiály pro úkoly a cvičení v rámci kurzu.
Obsah kurzu
- Zahájení a předání učebních textů
- Historický vývoj v oblasti managementu kvality, důvody zavádění systémů managementu a jejich certifikace, akreditace certifikačních společností
- Základní pojmy, procesní model
- Uplatňování požadavků v automobilovém průmyslu
- Využívání průřezového přístupu
- Požadavky norem ISO 9001:2008 týkající se řízení neshodných produktů a nápravných a preventivních opatření
- Metodika 8D(příprava na 8D, ustanovení týmu, popis problému, zavedení prozatímních „ochranných“ opatření, stanovení kořenových příčin (využití konkrétních metod), stanovení a přezkoumání trvalých nápravných opatření, zavedení trvalých nápravných opatření, zavedení opatření zabraňujících opětovnému výskytu problému („preventivních“ opatření), vyhodnocení činnosti týmu - vyhodnocení úspěšnosti řešení
- Záznamy – 8D Report
- Zlepšování – ISO 9004:2009
- Příklady a cvičení
- Zodpovězení dotazů - závěr
Požadavky na účastníky
Školení je určeno členům průřezových týmů, podílejících se na plánování kvality produktu i procesu a na zajišťování účinnosti a efektivity uplatněných systémů managementu kvality a na jejich zlepšování, pracovníkům řídícím zákaznické reklamace i reklamace vůči dodavatelům (pracovníci útvarů kvality, obchodu, kontroly, konstrukce, technologie, výroby, logistiky…).
Účastníci by měli mít znalosti systému managementu kvality.